Content is NOT King …

schreibt Christy Tucker vom Experiencing E-Learning Blog.
Sie bezieht sich in Ihrer Aussage auf einen Artikel des E-Learning Development Blog der dies primär behauptet. Das Wesentliche jedoch ist, dass Sie abschließend bemerkt:

Am I just being naive here, or can we find a middle ground that values both the content and the presentation?

Damit gelangen wir zum eigentlichen Punkt: Die Voraussetzung für Lehre ist immer der eigentliche Inhalt. Je besser dieser ist umso besser ist das Lernen damit möglich – kein Zweifel. Aber der gute Content allein kann es eben auch nicht sein, denn Lehren und Lernen ist und bleibt ein sozialer Prozess. Mit anderen Worten: Auf Basis guten Inhalts sollte versucht werden, Lehren und Lernen mittels geeigneten Theorien durchzuführen. Ich denke, dass wollte auch Christy sagen.

2 Antworten auf „Content is NOT King …“

  1. Hallo!

    Thank you for the comment and linkback. Please forgive me for responding in English. I am very out of practice in German, and I’m positive you read English much better than I write German.

    I completely agree with you that we can’t look at content alone and that teaching and learning are also social processes. Do I understand you correctly that you see quality content as the foundation, but that multiple learning theories should be used as appropriate?

    Do you think that some learning theories are more appropriate in certain situations than in others? If so, how do you determine which theory is most suitable?

    Schöne Grüße aus Amerika,
    Christy

  2. hi christy,

    Also “schöne grüße aus österreich” and very much thanks for your statement.

    You are defenitely right. My opinion is that good content is the precondition for learning. But afterwards every learning theory can be useful in certain situations. The teacher is in centre of the learning process, he/she gives the structure or the overwiew, he/she helps. But in which way? I argue in his/her best way.

    The situation right now on the eLearning market is that it becomes more and more possible to fullfill all teaching ways. Till now we can support teaching even in a constructivistic way, with all the new tools – fantastic, if you want to hear my opinion.

    bye,
    martin

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert

*