e-Learning Blog Rotating Header Image

[publication] Useful Oblivion Versus Information Overload in e-Learning: Examples in the context of Wiki Systems

Andreas Holzinger hat gestern unser gemeinsames Paper „Useful Oblivion Versus Information Overload in e-Learning: Examples in the context of Wiki Systems“ auf der ITI 2008 präsentiert.
Im Wesentlichen geht es um die Idee wie man die Unüberschaubarkeit von Wikiinhalten vielleicht besser organisieren kann bzw. wie man die Dynamik wachsender Systeme in den Griff bekommt. Anhand von Visualisation und der Idee der Knotenalterung wurde das Konzept präsentiert:

Information Overload refers to the state of having too much information to make a decision or remain informed about a topic. We present a novel approach of filtering, adapting and visualizing content inside a Wiki knowledge base. Thereby we follow the question of how to optimize the process of learning, with respect to shorter time and higher quality, in face of increasing and changing information. Our work adopts a consolidation mechanism of the human memory, in order to reveal and shape key structures of a Wiki hypergraph. Our hypothesis so far is that visualization of these structures enables a more efficient learning.

Hier die Publikation und der Vollständigkeit halber auch die Quellenangabe:

Stickel, C.; Holzinger, A.; Ebner, M. (2008) Useful Oblivion Versus Information Overload in e-Learning: Examples in the context of Wiki Systems. – in: Proceedings of the ITI 2008 30th International Conference on Information Technology Interfaces, June 23-26 (2008), S. 171 – 176 International Conference on Information Technology Interfaces; ISBN 978-953-7138-12-7

Wir freuen uns auf Anmerkungen, Kommentare und, und, und … 🙂

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.

*