e-Learning Blog Rotating Header Image

[publication] @twitter analysis of #edmedia10– is the #informationstream usable for the #mass

Our publication „@twitter analysis of #edmedia10– is the #informationstream usable for the #mass“ for the Open Journal Form@are is now online available.
Abstract:

In this paper we report the use of an application that enables an automatic analyses of social media content. In this early stage of development our work focuses on data from Twitter1 as currently to be the most popular and fastest growing microblogging platform. After an introduction about a general concept the conference tweets of a big e-learning conference are examined. It is aimed to show whether there is a possibility to get significant information from a pool of postings or not. The publication concludes that a keyword extraction can be taken as basis for further investigations and treatment of data.

Reference: Ebner, M., Altmann, T., Softic, S. (2011) @twitter analysis of #edmedia10– is the #informationstream usable for the #mass, Form@are Online Journal, 11(74), ULR

One Comment

  1. […] Eine weitere Arbeitsprobe aus der 24/7-Werkstatt von Martin Ebner (Graz). In diesem Fall haben die Autoren einen Blick auf Twitter geworfen und versucht, den Informationsflüssen während der ED-MEDIA-Konferenz 2010 in Toronto einige Einsichten zu entlocken. Ein Experiment und Werkstattbericht, nicht mehr. Aber er deutet zumindest an, vor welchem “Datenschatz” Wissenschaftler heute stehen. “Learning Analytics” wäre ein anderes Stichwort. Wobei man nur hoffen kann, dass das Ganze nicht in einem “Hase und Igel”-Wettrennen endet. Martin Ebner, Thomas Altmann und Selver Softic, in: Form@are Online Journal, 11(74) […]

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.

*