e-Learning Blog Rotating Header Image

Inverse Blended Learning – Why we need and how we try it!

Sandra and I prepare a MOOC about Free Learning with the Web in German language at the imoox.at platform. It will be of course an OER course (CC BY), but what is even more challenging: The target group are people with some or even less Internet know-how without any e-learning background.
Thinking about the consequences on how we may adress them (not only before, but even while the course) and not being limited on the pure online aspect, we are developing a „inverse blended learning“ scenario.
We will bring the open online course more into the „concrete“, „practical“ and „real“ surrounding and context of the learners. (And we are sure that this is not only interesting for our „very special target group“).
Our first ideas are:

  • Delivering a .pdf for own print, but also printed versions (for free) in local organisations (in German speaking countries). Following the idea that people need some additional learning material we will also provide a small textbook for the course.
  • Asking supporter for local meetings of learners, eventually parallel presence courses to the online course. Due to the fact that learning is a highly social process we would like to give learners the chance to be part of an online as well as offline community.
  • Inviting to a central final closing event.

… and we are happy to get your feedback on this!

Inverse Blended Learning

12 Comments

  1. […] Sandra and I prepare a MOOC about Free Learning with the Web in German language at the imoox.at platform.  […]

  2. […] Sandra and I prepare a MOOC about Free Learning with the Web in German language at the imoox.at platform. It will be of course an OER course (CC BY), but what is even more challenging: he target group are people with some or even less Internet know-how without any e-learning background.  […]

  3. […] Sandra and I prepare a MOOC about Free Learning with the Web in German language at the imoox.at platform. It will be of course an OER course (CC BY), but what is even more challenging: The target g…  […]

  4. […] Online Lernen” vorstellen. Spannend was sich dann doch so alles ergeben hat mit dem Inverse-Blended-Learning-Ansatz. Hier einmal die Folien […]

  5. […] Online Lernen” vorstellen. Spannend, was sich dann doch so alles ergeben hat mit dem Inverse-Blended-Learning-Ansatz. Hier einmal die Folien […]

  6. […] der GWM 2015 haben wir einen Beitrag eingereicht über den Gratis-Online-Lernen-MOOC mit dem Inverse-Blended-Learning-Ansatz. Die Vortragsfolien sind bereits hier veröffentlicht. Nun folgt noch der Beitrag selbst hier im […]

  7. […] der GWM 2015 haben wir einen Beitrag eingereicht über den Gratis-Online-Lernen-MOOC mit dem Inverse-Blended-Learning-Ansatz. Die Vortragsfolien sind bereits hier veröffentlicht. Nun folgt noch der Beitrag selbst. […]

  8. […] Werkzeuge vorstellen und zur Diskussion stellen. Dabei folgt auch dieser MOOC dem Konzept Inverse Blended Learning, indem auch hier wiederum viele Begleitgruppen regelmäßige Begleittreffen anbieten werden bzw. […]

  9. […] und Lernbegleiter die keine Mühen gescheut haben Begleitgruppen zu organisieren und die Idee des Inverse-Blended-Learning von der Theorie in die Praxis gebracht haben. Wenn auch hier und da Schwierigkeiten aufgetreten […]

  10. […] We did a publication about „How Inverse Blended Learning Can Turn Up Learning with MOOCs?“ for this year MOOC-Maker conference and reported about our sucessful MOOC-strategy Inverse Blended Learning. […]

  11. […] We did a publication about „How Inverse Blended Learning Can Turn Up Learning with MOOCs?“ for this year MOOC-Maker conference and reported about our sucessful MOOC-strategy Inverse Blended Learning. […]

  12. […] vorstellen und zur Diskussion stellen. Dabei folgt natürlich auch dieser MOOC dem Konzept Inverse Blended Learning, indem auch hier wiederum viele Begleitgruppen regelmäßige Begleittreffen anbieten werden bzw. […]

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.

*